Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. My flight sim pc developed catastrophic boot disk failure - either bad sector or related motherboard issue. I've got a new 2 tb ssd m.2 drive ordered. I'm wondering if any of the x-aviation related addons (aircraft mostly) require installation of certain files from X-Aviation plugin - in the c:\user\app data\roaming section of the c: drive and/or in any of the program sections as well? Reason I ask, all of my xplane 12 installs and addons are on my d: drive which should still be functional. I am putting together a list of what I need to reinstall on the new c: drive once it arrives and am hoping not many related to xp12 addons will need to be reinstalled. Kindest regards & clear skies!
  3. Today
  4. I get the same thing on my SR22TN x-plane 12 BETA 4. Also get it when inside the cockpit and viewing extreme left or right, almost to the point of looking over my shoulder view.
  5. Noticed an issue that seems to be related to the new lighting system in the latest beta. Mirror like reflections at night with blinding bright sun that amplifies the longer you have the plane in an angle of reflection. Hoping to get a solution as I use the setup regularly.
  6. Yesterday
  7. Hi, I’m sorry you’re having problems, but this is not an xPilot support forum, you can access their Discord to talk to their developers and users, which might be more fruitful. https://docs.xpilot-project.org
  8. Last week
  9. I've just started using X-Pilot and I'm having a real problem that I can't figure out. I loaded a flight plan in my FMS (Citation X), made sure there was a Vatsim controller available and using X-pilot I transmitted to JAX center and requested a radio check. He could hear me, but I could not hear the controller. I did see his text message in the X-Pilot screen but couldn't hear him. I've tried every thing I can think of, but nothing seems to work. Does anyone have any suggestions? Sure hope so!
  10. Hi all, I’ve been running X-Plane 12 with several add-ons like custom scenery, weather engines, and aircraft (including the IXEG 737), and while the visuals are amazing, my FPS takes a huge hit, especially around dense airports. I’m wondering what your go-to tips or tweaks are for improving performance without sacrificing too much realism. Do Lua scripts like 3jFPS still work well in XP12? Is reducing object density more effective than lowering texture resolution? Would love to hear what’s working for others flying with similar setups! Tự thay bồn cầu tại nhà có nên hay không? Thay bồn cầu tại nhà là công việc không quá khó với những ai có kỹ năng sửa chữa cơ bản. Tuy nhiên, nhiều người băn khoăn liệu tự thực hiện có an toàn và hiệu quả không. Bài viết này sẽ phân tích các yếu tố cần xem xét trước khi tự thay bồn cầu, hướng dẫn các bước thực hiện, cùng với lợi ích và rủi ro của việc này. Tìm hiểu: Giá bồn cầu cao cấp HITA Tại sao nhiều người chọn tự thay bồn cầu? Tại sao nhiều người chọn tự thay bồn cầu? Nhiều người muốn tự thay bồn cầu để tiết kiệm chi phí và kiểm soát công việc. Chi phí thuê thợ chuyên nghiệp có thể cao, trong khi tự làm giúp giảm chi phí và mang lại cảm giác thành tựu, đặc biệt với những ai yêu thích sửa chữa tại nhà. Tiết kiệm chi phí Tự thay bồn cầu giúp cắt giảm chi phí thuê thợ, bao gồm tiền công và các dịch vụ phụ như vận chuyển. Đây là lý do chính khiến nhiều người chọn tự thực hiện, đặc biệt khi ngân sách hạn chế. Tự chủ và kiểm soát công việc Những người có kỹ năng sửa chữa thường thích tự thay bồn cầu để chủ động trong mọi khâu, từ chọn sản phẩm đến lắp đặt. Điều này đảm bảo công việc được thực hiện đúng ý muốn và đạt chất lượng mong đợi. Những yếu tố cần cân nhắc trước khi tự thay bồn cầu Trước khi tự thay bồn cầu, bạn cần đánh giá một số yếu tố để đảm bảo quá trình diễn ra suôn sẻ và an toàn. Dưới đây là những điểm cần lưu ý. Kỹ năng và công cụ cần thiết Thay bồn cầu đòi hỏi kỹ năng cơ bản về sửa chữa, như sử dụng cờ lê, tuốc nơ vít, và hiểu cấu trúc bồn cầu, bao gồm ống thoát, van nước. Nếu thiếu kỹ năng hoặc công cụ, bạn có thể gặp khó khăn, dẫn đến lỗi lắp đặt. Độ phức tạp của công việc Dù thay bồn cầu có vẻ đơn giản, một số trường hợp phức tạp hơn, như hệ thống thoát nước có vấn đề hoặc bồn cầu mới khác kích thước. Những tình huống này đòi hỏi kỹ thuật điều chỉnh mà không phải ai cũng xử lý được. Rủi ro khi làm sai Lắp đặt không đúng có thể gây rò rỉ nước, hỏng bồn cầu, hoặc tắc nghẽn hệ thống thoát nước. Những lỗi này không chỉ gây phiền hà mà còn dẫn đến chi phí sửa chữa lớn hơn nếu không xử lý kịp thời. Hãy cùng: Tìm hiểu về văn hoá bồn cầu ở Nhật Bản: văn minh và tiện nghi Hướng dẫn thay bồn cầu tại nhà Nếu bạn quyết định tự thay bồn cầu, hãy làm theo các bước cơ bản dưới đây để đảm bảo thành công. Chuẩn bị công cụ và vật liệu Chuẩn bị cờ lê, tuốc nơ vít, găng tay, và bồn cầu mới. Đừng quên các phụ kiện như đệm cao su, van nước, ống thoát phù hợp với bồn cầu mới để đảm bảo quá trình lắp đặt trơn tru. Tháo bồn cầu cũ Tắt nguồn nước, xả hết nước trong bồn cầu. Tháo ốc vít cố định bồn cầu vào sàn, nhẹ nhàng nhấc bồn cầu ra. Dùng dụng cụ phù hợp để tháo phụ kiện cũ khỏi ống thoát mà không làm hỏng hệ thống. Lắp bồn cầu mới Đặt đệm cao su đúng vị trí để chống rò rỉ. Đặt bồn cầu mới vào chỗ cũ, vặn chặt ốc vít, kết nối ống cấp và thoát nước. Kiểm tra kỹ các mối nối để đảm bảo không có rò rỉ trước khi sử dụng. Khi nào cần gọi thợ chuyên nghiệp? Dù tự thay bồn cầu tiết kiệm, có những trường hợp bạn nên để thợ chuyên nghiệp xử lý để tránh rủi ro. Bồn cầu hỏng nghiêm trọng Nếu bồn cầu nứt vỡ hoặc không hoạt động, thay mới đòi hỏi kỹ năng xử lý kết cấu và hệ thống thoát nước. Gọi thợ chuyên nghiệp sẽ đảm bảo công việc được thực hiện đúng cách. Thiếu công cụ hoặc kỹ năng Nếu không có đủ công cụ hoặc kinh nghiệm, tự thay bồn cầu có thể gây lỗi. Thợ chuyên nghiệp sẽ hoàn thành công việc nhanh chóng, chính xác, giảm nguy cơ sai sót. Cần bảo hành chất lượng Thợ chuyên nghiệp cung cấp bảo hành cho công việc và sản phẩm. Điều này đảm bảo độ bền bồn cầu mới, mang lại sự an tâm lâu dài cho người sử dụng. Lưu ý khi tự thay bồn cầu tại nhà Lưu ý khi tự thay bồn cầu tại nhà Kiểm tra kỹ trước khi bắt đầu Kiểm tra tình trạng bồn cầu cũ và hệ thống thoát nước để phát hiện vấn đề tiềm ẩn. Điều này giúp bạn tránh tình huống bất ngờ trong quá trình thay thế. Chọn vật liệu chất lượng Sử dụng phụ kiện và bồn cầu chất lượng để đảm bảo độ bền. Vật liệu kém có thể gây hư hỏng sớm, khiến bạn tốn thêm chi phí sửa chữa hoặc thay mới. Tìm hiểu về sản phẩm: Bệt vệ sinh HITA Kết luận Tự thay bồn cầu tại nhà có thể tiết kiệm chi phí và mang lại cảm giác thành tựu. Tuy nhiên, cần đánh giá kỹ năng, công cụ, và độ phức tạp của công việc. Nếu không tự tin, gọi thợ chuyên nghiệp là lựa chọn an toàn, đảm bảo bồn cầu được lắp đặt đúng cách, bền lâu.
  11. I'll try with a fresh copy of X-Plane and the C23 (did the plane get an update recently? It might be why I am having issues) and will report back when I have time! For stalls, I feel like the aircraft pitches down too early. In our C23s, we have to force the aircraft to recover a bit more. For the spins, we pull and roll the yoke in a direction until the wing on the other side stalls. Recovery is full rudder in the direction opposite to the spin and gradually pulling up once out of the rotation. EDIT: Fresh copy worked, I probably messed something up in the files. As for spins, I realised that my W&B was probably not helping with the dynamics, as I was way out of the utility category.
  12. Agree with the above. The CSS 737-500 for MSFS was so popular that CSS had their servers crash because so many people wanted to download the aircraft, it's exciting to see that there is a fairly demand for the 737 Classics. I know X-Plane is a significantly smaller market, but there have been various constants that I've noticed 1) People love the IXEG aircraft, it's a jet that has really held the test of time and is to this day a really solid aircraft 2) People want the other varients, the 737-400 and Freighter have consistently come up as a desired expansions for the IXEG product. However - it's hard to recommend and convince people when there is no real idea of what the IXEG team are doing and whether the next update will be a minor update, address known issues, or completely revamp the aircraft. I think a lot of people want IXEG to do really well (myself included) because I think it's truly an excellent aircraft.
    Thank you sir! Always love it when I see your Aussie liveries <3
  13. Regarding the engine start, I cannot replicate the issue. Please, when happen again, post your Log.txt file for debugging. Regarding spins, I am sure that the aircraft behaves correctly up to stalls. Normally should not spin, except you force the plane into stall. Can you please describe the procedure you use in the real aircraft to induce spin, so I can see what's going on?
  14. I've made some tweaks to the Simbrief-integrated profile for the Hot Start Challenger: switched backend weights to pounds for greater granularity MLW in pounds is no longer rounded to 37,999 instead of 38,000 lbs airframe still works with either unit just like before tweaked passenger weight to 165 lbs (~74-75 kgs) with 30 lbs (~13-14 kgs) per bag still allows for 5 passengers, full fuel just below MTOW (w/default taxi fuel) added a default Mode-S Code required for successful CFMU validation when aircraft is J1-equipped changed default airframe registration from N650HS to N650CL following feedback by Pilsner on Discord it looked like it didn't take at first, but appears to have propagated to wherever it needed to now, as far as I can tell added a default fin number (6050) apparently the first Challenger 650 was MSN 6050; thanks, Pilsner
  15. The equivalent of the 135,000 lbs MTOW airframe was previously integrated directly on Simbrief through my account, but I no longer wish to maintain so many airframes, and I will remove it from my account soon. This is the link for the airframe as currently/previously available directly on Simbrief: https://dispatch.simbrief.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
  16. Nothing to do with scenery. You either 1. Ran out of fuel 2. Had dual engine failure, id be surprised. 3. Accidentally turned fuel off to both engines see 1.. 4. Had engine icing. But you never made it clear as to what happened.
  17. If you submitted a support ticket, it's just a matter of waiting. I don't have anything to do with activations of add ons. That is all handled by X-Aviation, directly. Make sure you only send one support request, as more than one will result in the original one getting deleted and a new one created, resulting in getting pushed back in the queue. Confirm X-Aviation received it, by noting a ticket reference number sent to you. If you haven't received it, check your junk email. I can't comment on the situation, as I don't have all the facts. This all has to be checked by X-Aviation only. I don't have access to your orders or your emails, as this would breach privacy laws.
  18. @Pils@Goran_M Any news? I really don't know what to do here.
  19. LES DC3 v2 Austrian Airlines OE-LBD "ENZIAN" View File Enzian – The Legendary Austrian DC-3 A classic early Austrian Airlines livery, recreated for the LES DC-3 v2. Includes a second version – Enzian Olympic Games 1964 – featuring the red nose and special decal. Both variants come with .ini files for correct appearance in the LES DC-3 aircraft menu. Tested in X Plane 12. Hope you enjoy flying these birds as much as I enjoyed putting them together. And if it brings you joy in the sim – that’s already more than enough, no coffee donations needed! Feedback welcome. Installation Instructions: 1) Unzip the downloaded archive. 2) Copy the folder Austrian Airlines OE-LBD "Enzian" or the Austrian Airlines OE-LBD "Enzian" the Olympic Games 1964 folder from the livery folder into: X-Plane 12/Aircraft/X-Aviation/DC3/liveries/ 3) Copy the Austrian Airlines OE-LBD Enzian or the Austrian Airlines OE-LBD Enzian Olympic Games 1964.ini file into: X-Plane 12/Output/DC3/Classic & Modern !!! (yes, that file into both folders!) 4) Start X-Plane 12 and load the LES DC-3 v2. You can now select the livery in the aircraft menu. Submitter AirCARNUNTUM Submitted 05/29/2025 Category Vintage  
  20. Version 1.1

    9 downloads

    Enzian – The Legendary Austrian DC-3 A classic early Austrian Airlines livery, recreated for the LES DC-3 v2. Includes a second version – Enzian Olympic Games 1964 – featuring the red nose and special decal. Both variants come with .ini files for correct appearance in the LES DC-3 aircraft menu. Tested in X Plane 12. Hope you enjoy flying these birds as much as I enjoyed putting them together. And if it brings you joy in the sim – that’s already more than enough, no coffee donations needed! Feedback welcome. Installation Instructions: 1) Unzip the downloaded archive. 2) Copy the folder Austrian Airlines OE-LBD "Enzian" or the Austrian Airlines OE-LBD "Enzian" the Olympic Games 1964 folder from the livery folder into: X-Plane 12/Aircraft/X-Aviation/DC3/liveries/ 3) Copy the Austrian Airlines OE-LBD Enzian or the Austrian Airlines OE-LBD Enzian Olympic Games 1964.ini file into: X-Plane 12/Output/DC3/Classic & Modern !!! (yes, that file into both folders!) 4) Start X-Plane 12 and load the LES DC-3 v2. You can now select the livery in the aircraft menu.
  21. Since the latest stable X-Plane 12 release, it is impossible to start the engine manually from cold and dark. The starter cranks the engine, but it's like no fuel is injected (even with mixture full rich, selector on L or R, boost pump on and fuel press at 6 psi...). Starter works after Ctrlling-E and shutting down the aircraft. In the latest beta, the same thing happens but the starting process still doesn't work after using CTRL-E. Also, for some reason, fuel pressure gets to 6 psi when the battery is turned on, even without the boost pump on or the engine running... Lastly, it is impossible to stall spin the aircraft. I can somewhat stall but the aircraft will always pitch down, even while turning. Spins are completly impossible to perform. I always set my W&B to replicate the weight of my instructor and me and the amount of fuel and cargo we always put in our C23, and the real life vs sim configs are similar, so it is not a CG issue... Is this normal? Should I enable the experimental flight model? Thank you!
  22. Hello Unfortunately when I was flying on short final of specific airport (OIII ) my IXEG B737 shutdown suddenly! I used x-plane 12.1.4 and Mehrabad scenery purchased from this website: https://skyto.org/product/دانلود-افزونه-سنری-tehran-mehrabad_professional/
  23. FlyerC3

    CDU

    Thank you for your immedeate response
  24. Cameron

    CDU

    Yep, the solution and reason behind it is covered in topics in this forum.
  25. FlyerC3

    CDU

    Did anyone see something like this also ? XP12 last stable, 733 Classic Plus 1.5.2 At some time during flight, this strange effect appears Problem 1 : blurry text on CDU Problem 2 : switching to an other CDU page open this page as an overlay to the existing on, the old page has not been removed before AND : this effect up to now is just on one CDU, the second one performs as it should. Some advices out there ? Thanks Flyer
  26. Earlier
  27. Not until 2026 at the earliest.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...