Jump to content

Recommended Posts

Posted

I need help regarding activating TBM900. After loading TBM900 I need to wright e-mail adress and password.  Next it ask for "Name and authorrize this Machine". When I wright a name it starts to "Licensing with a clock" on the screen, and at the same time a new "pop-up" with "Machine ID Locked"  I don't know if the name I wright in is wrong or what, I can't remember what I used first time.  Or is this a name I can choose?  It says nothing about wrong name, and no pop-up windows asking for ONE Machine to delete.

I have attached 2 log.files on the last try to load TBM900 today.

I have two (2) Licenses for the TBM900; 88057  and 72930.  One Licens is installed on my Lap-Top PC.  And one is installed on my main PC.  The one on the Lap-Top working fine:)

The main PC is new, with everything new components, but still have the old one where I first installed the TBM900 S/W.  But all there is deleted (on the old PC).

Morten Nicolaisen

Log.txt

TBM900_Log.txt

• 2 months later...
  • 7 months later...
Posted

j'ai également ce problème, l'ID machine est une suite de chiffres et de lettres, exemple " 35B801FE-F6B0-41AD-A2DD-8D32AD81"  qu'il faut chercher sur votre machine. Pour mon cas je lai trouve mais j ai une autre fenêtre qui me demande de donner l ID de l ancienne machine; ID que je ne connais pas, donc je suis bloqué moi aussi. 

je pense que l'on peut installer qu'une fois l'avion.

Posted
10 minutes ago, escavabaja said:

j'ai également ce problème, l'ID machine est une suite de chiffres et de lettres, exemple " 35B801FE-F6B0-41AD-A2DD-8D32AD81"  qu'il faut chercher sur votre machine. Pour mon cas je lai trouve mais j ai une autre fenêtre qui me demande de donner l ID de l ancienne machine; ID que je ne connais pas, donc je suis bloqué moi aussi. 

je pense que l'on peut installer qu'une fois l'avion.

None of what you have said is accurate.

Posted
1 minute ago, escavabaja said:

que dois-faire pour ce sujet, qui est mon problème actuel.

It does NOT ask you to remember an old name. It asks you to make a NEW name.

It might also ask you to type the word FREEZE in all capital letters.

I don't know about anything else you have said. There's nothing about machine numbers like you have said.

Posted

j'ai fais une sélection, puis validé, ensuite le message FREEZE est apparu , j ai tapé "Freeze" OK tout est validé la Licence est activé. Merci pour cette aide qui m'a mis sur le bon chemin. j'ai le même problème  avec une autre licence X AVIATION, je pense que je vais le régler de la même manière. Encore Merci  

Posted
5 minutes ago, escavabaja said:

j'ai fais une sélection, puis validé, ensuite le message FREEZE est apparu , j ai tapé "Freeze" OK tout est validé la Licence est activé. Merci pour cette aide qui m'a mis sur le bon chemin. j'ai le même problème  avec une autre licence X AVIATION, je pense que je vais le régler de la même manière. Encore Merci  

One activation is for ALL purchases.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...