Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Hiện nay trên thị trường có rất nhiều loại thép xây dựng khác nhau. Do đó, thép hình các loại cũng ngày càng được đa dạng và phong phú. Vậy bạn đã biết nên sử dụng loại thép hình nào là chất lượng và phổ biến nhất hiện nay chưa? Hãy cùng tham khảo ngay sau đây. 1/ Thép hình U Thép hình U được sử dụng rất rộng rãi hiện nay. Đây là dòng sản phẩm thép hình rất được ưa chuộng bởi những ưu điểm, vượt trội sau: + Không bắt lửa (chống cháy) + Hiệu quả về chi phí với giá xà gồ khá bình dân + Chất lượng ổn định, không bị võng, cong, oằn hay vặn xoắn + Siêu nhẹ, bền, chắc + Thân thiện với môi trường + Không mục, không rỉ sét, chống mối mọt, côn trùng 100% Thép hình U sẽ phát huy được những ưu điểm của mình khi được sử dụng trong các công trình xây dựng dân dụng. Xà gồ U là loại thép chống rỉ nên chuyên làm nhà khung, làm mái. Xây dựng nhà tiền chế, nhà xưởng, xây dựng cầu đường, trong ngành cơ khí chế tạo, … 2/ Thép hình V Thép hình v là thép hình có hình dạng giống chữ V in hoa trong bảng chữ cái. Thép còn có tên gọi khác là thép góc, thép hình chữ v. Thép có hai loại: Thép đen và thép mạ kẽm nhúng nóng. Thép V có rất nhiều kích cỡ to nhỏ khác nhau phù hợp với từng vị trí và mục đích sử dụng. Chủng loại: V50, V60, V63, V70, V80, V90, V100, V120, V130… Thép hình V sở hữu nhiều lợi thế như: Bền vững, cứng cáp, chịu lực cao và chịu được những rung động mạnh. Sản phẩm này có khả năng chịu được những ảnh hưởng từ môi trường như nhiệt độ, độ ẩm… Ngoài ra sản phẩm còn có độ bền trước hóa chất. 3/ Thép hình H Thép hình chữ H sẽ phát huy được những ưu điểm của mình khi được sử dụng trong các công trình xây dựng dân dụng. Kết cấu nhà tiền chế, thùng xe, khung sườn xe, bàn ghế nội thất. Tháp ăng ten, cột điện cao thế và các loại hàng gia dụng khác. Thép hình H có đặc tính cứng vững, chắc chắn và bền bỉ. Vì vậy có cường độ chịu lực cao và chịu được những rung động mạnh. Thép hình chữ H có thể tồn tại trong điều kiện môi trường khắc nghiệt. Với những tác động của hóa chất hoặc nhiệt độ. Trên đây là một số loại thép hình được sử dụng phổ biến nhất hiện nay. Bạn nên chọn cho mình một số mẫu thép hình xây dựng chất lượng và phù hợp nhất với công trình của mình. Để đảm bảo về độ cứng, độ bền cũng như tuổi thọ cho cả công trình.
  3. Để duy trì hoạt động bình thường của hệ thống và các hộ tiêu thụ khi xuất hiện sự cố cần phải phát hiện và loại trừ càng nhanh càng tốt điểm sự cố ra khỏi hệ thống. Người ta sử dụng thiết bị tự động bảo vệ có thể thực hiện tốt các yêu cầu trên. Thiết bị này được gọi là rơ le bảo vệ. Vậy hiện nay, loại rơ le bảo vệ nào sử dụng tốt nhất cho các thiết bị? 1/ Rơ le bảo vệ cao thấp áp Rơ le bảo vệ cao thấp áp điều chỉnh và cân bằng điện áp có trong mạch. Nếu dòng điện lên quá cao, rơ le sẽ có nhiệm vụ ngắt và dừng hoạt động mạch điện, không để cho dòng điện vượt quá mức quy định. Còn nếu, nguồn điện xuống quá thấp, rơ le sẽ điều chỉnh để cân bằng sao cho phù hợp nhất. Đảm bảo an toàn cho dòng điện và cả hệ thống hoạt động một cách bình thường. Rơ le bảo vệ cao thấp áp đóng vai trò quan trọng trong việc bảo vệ điện áp trong mạch: + Chức năng chính bảo vệ cao, thấp điện áp, delay tiếp điểm rơ le + Bảo vệ, giám sát điện áp. Giám sát lỗi điện áp vượt quá mức cho phép + Bảo vệ quá điện áp đối với hệ thống 1 pha hoặc 3 pha 4 dây. + Bảo vệ sụt áp, thấp áp. + Bảo vệ cao áp tùy chỉnh độ nhạy (từ 105 ~ 125%) Để rơ le hoạt động được tốt nhất và đạt hiệu quả cao nhất, thì người sử dụng cần biết cách lắp đặt rơ le bảo vệ cao thấp áp đúng và chuẩn xác nhất. Đầu đấu dây phải phù hợp và không bị sai lệch dù chỉ một chút. Do đó, trong quá trình lắp đặt cần phải chú ý và đảm bảo sự chuẩn xác đến từng mm. 2/ Rơ le luân phiên Là loại rơ le được sử dụng luân phiên giữa 2 tải. Rơ le luân phiên thường được dùng để cân bằng thời gian hoạt động của 2 bơm. Rơ le luân phiên có 2 loại chính như sau: + Dòng Rơ le ALT-S dùng trong các ứng dụng bơm 1 đơn mức. Khi công tắc phao mở, rơ le luân phiên thay đổi trạng thái, như vậy sẽ điều khiển bơm còn lại chạy lần tới khi phao đóng. Tất cả các Rơ le ALT đều tích hợp đặc tính hãm ngăn rơ le thay đổi trạng thái nếu công tắc hoặc phao nổi lên nhất thời. +Dòng Rơ le ALT-X được đấu tắt phía bên trong và được dùng trong ứng dụng trong ứng dụng bơm 2 mức. 2 trạng thái phao này hay còn được gọi là lead and lag floats. Rơ le luân phiên có vai trò quan trọng trong việc cân bằng thời gian hoạt động của 2 bơm một cách phù hợp nhất với điện năng và công năng của thiết bị. Do đó, việc lắp đặt rơ le luân phiên cũng cần phải chính xác và vô cùng cẩn thận. Quá trình lắp đặt này gần như phải cần đến sự can thiệp của những nhân viên kỹ thuật chuyên nghiệp.
  4. Yesterday
  5. Goran_M

    Experimental flight model 11.40

    Glass_Int_NML.png
  6. Litjan

    Bugs with XP 11.40

    I just tried and the brakes work normal on my end.. Cheers, Jan
  7. janis22

    Experimental flight model 11.40

    Yes I couldn't find which nml and I would have tried it in GIMP. Flying the sundowner at sundown is just a bit too much glare
  8. Jakob Ludwig

    Experimental flight model 11.40

    I do not own photoshop or similar app. Is someone willing to share the modified file to adjust the tint of the windows... it's a bit to bright in low sun conditions
  9. SavageNachine

    Bugs with XP 11.40

    I'm using X-plane 11.40 and I have no wheel brakes on the IXEG737. I checked both payware and default x-plane aircraft and the wheel brakes work. it seems like it's only this aircraft. I have MFG crosswinds for rudder/brake pedals. The wheel brakes worked in x-plane 11.36. Log.txt
  10. That's programming 101. I can assure you that Laminar, LES, and Maxx-XP are all seasoned enough to know to NOT divide by zero and check the value prior to doing the division.
  11. airfighter

    P.180 Avanti II - Support

    Oh yes...was not only the Avitab, but changed a few more things for VR, and created more problems. I have the next version almost ready, but I struggle to find a day to finish it. I'll try this week to make it happen.
  12. marpilot

    P.180 Avanti II - Support

    OK thanks, that helped. But now I lost my keybindings (buttons on yoke) for flaps, thrust reverses....and maybe more
  13. Goran_M

    Experimental flight model 11.40

    We'll discuss internally and possibly reduce the reflection. In the meantime, you can open the normal map in photoshop and reduce the opacity in 5% increments until you're happy. Just back up the original
  14. airfighter

    P.180 Avanti II - Support

    Download and install AVITAB plugin from here http://folko.solhost.org/avitab/AviTab-0.3.16.zip. I was playing to incorporate avitab, but left in the code in without checks for avitab, so you must have it to make the plane work.
  15. marpilot

    P.180 Avanti II - Support

    Still nothing...
  16. JhonnyBravo

    P.180 Avanti II - Support

    Try to press Reboot on the upper left side of the console. Inviato dal mio CLT-L29 utilizzando Tapatalk
  17. marpilot

    P.180 Avanti II - Support

    Hi, after download of v.2.2 the plane doesn't work , I get this error. Gizmo is from your link. Please help .
  18. janis22

    Experimental flight model 11.40

    I too thought the glare to be too high. How do you adjust it?
  19. A typical programming mistake, for example, would be to use the value of a given dataref as the denominator of a division without checking first if it is zero. A divide by zero can cause a crash in a lot of different kinds of software, depending on if and how errors are trapped and dealt with. In any case, though, I've created a new stripped down copy of X-Plane based on the demo that now contains only the LES Saab 340A and Sky Max Pro + Real Weather Connector and Western USA scenery, plus the usual default aircraft and default airports. No custom airports and no orthophoto scenery. The Saab so far is working OK in this environment. No crashes. It's difficult to know if I've set everything up the same. Until I've used SkyMaxx Pro a bit with FSGRW it may not be the same (e.g., there were no .rwx metar files initially). I'll keep testing.
  20. airfighter

    Experimental flight model 11.40

    I'll have a look at it.
  21. cpuwolf

    TBM 900 lifting the nose on the ground.

    XP11.40R2 experiemental flight model has almost fixed this issue
  22. Goran_M

    G1000 Bugs

    We know the issue, and we're looking at a way to fix it. It's not overly complicated, but it's something that could place the fault evenly on Laminar and us.
  23. The problem is that your log files are not indicating anything with regard to the crash. Instead of having you remove all your scenery and remove all your plugins, it would be easier to just install the demo and test. That way we can start with a clean slate and, if it still crashes with SkyMaxx we know exactly where the problem is. Otherwise there are just too many combinations to debug. Without that test I don't really have any other suggestions. Of course anything is possible, but just reading and writing datarefs should not cause a CTD. The Saab and SkyMaxx could write to the same dataref and cause erroneous behavior but a CTD is not likely. I'm not sure exactly what you mean by "validating" a dataref before using it. You are certainly not the only customer who is using these two products in conjunction with each other, so the problem is not likely as simple as a "clash" between the two.
  24. ryanbatc

    Experimental flight model 11.40

    So here's the best one so far I could find....you can see just to the lower right of the nose....that section of housing is blurry from the exhaust shooting forward and down to right hand lower corner of my screenshot Untitled-3 by Ryan Butterworth, on Flickr
  25. That's a VERY large amount of work for me, but I'll do it in order to narrow down our understanding of where the problem is. Shouldn't we be looking at stack traces from this very reproducible crash instead? Keep in mind that none of the many other aircraft I have crash this way. If the problem really were too many plugins or too much scenery, my other aircraft would crash too. They don't. Nope. Not using VR, though I see some VR messages in the log.txt files. Here's my educated guess as to the crash cause: SkyMaxx Pro is leaving in a trashy state some part of memory (e.g., x-plane data refs) that the Saab 340A uses and does not check for validity before using. Other aircraft, for whatever reason, either don't use this particular memory or check it for validity before using and thus do not crash. If this theory is correct, the Saab 340A most likely will continue to crash in the above X-Plane demo scenario. If the Saab 340A crashes when completely idle (cold & dark and on the ground), then that should narrow down quite a bit which X-Plane data refs need to be checked.
  26. ryanbatc

    Experimental flight model 11.40

    Sounds good. The particles from the exhaust shooting forward is when in flight. I'll see if I can catch a screenshot of it.
  27. Last week
  28. airfighter

    Experimental flight model 11.40

    Works fine, you just have make sure that in the GNS430 is set CDI to VOR, and... see that knob says "VOL"? Make sure that is not fully left, cause the receiver is...as says on the label...OFF! Is this happen in normal flight or replay? I will have a look anyway. At this point does not make sense to release a product that is not compatible with the newest flight model. We missed that. A fix will be ready in a couple days. As in the aircraft the model is based on, there is no MPH scale. Thank for your kind words and enjoy your new aircraft! Cheers!
  1. Load more activity
×